Είδαμε τις απαντήσεις του ΠΥΣΔΕ Ημαθίας στις πρόσφατες ενστάσεις συναδέλφων, που ζητούσαν να μάθουν επακριβώς βάσει ποιου νόμου, ποιας οδηγίας ή εγκυκλίου κρίθηκαν υπεράριθμοι στα σχολεία τους, ενώ την προηγούμενη χρονιά, το σύνολο των οργανικά τοποθετημένων εκπαιδευτικών της ειδικότητάς τους εργάζονταν με πλήρες ωράριο ή, σε άλλη περίπτωση, δεν ήταν οι τελευταίοι τοποθετηθέντες.
Οι απαντήσεις του ΠΥΣΔΕ στερεότυπες, επαναλαμβανόμενες χρόνια τώρα: “ Κριθήκατε υπεράριθμος βάσει των εγκυκλίων. ” , ή “κριθήκατε υπεράριθμος βάσει του Π.Δ. 100”.
Πουθενά δεν αναφέρετε το άρθρο, η παράγραφος και το χωρίο, στο οποίο βασίστηκε η απόφαση.
Για άλλη μια φορά το ΠΥΣΔΕ επιδεικνύει την αλαζονεία του απέναντι στους συναδέλφους. Και αν βέβαια οι μέχρι τώρα επιλογές των μελών του έδειχναν γνώση, συνέπεια και αίσθηση δικαίου, αν μέχρι σήμερα το ΠΥΣΔΕ κατείχε το αλάθητο, ας κατανοήσουμε τη στάση του. Πιθανά όλοι εμείς, που φωνάζουμε, να φταίμε γιατί δεν ξέρουμε να διαβάζουμε τους νόμους και δεν αντιλαμβανόμαστε τις απαιτήσεις στη διάρθρωση και διοίκηση των σχολείων. Άντε, ας καταπιούμε την όποια αλαζονεία.
Έλα όμως που ούτε αυτό συμβαίνει. Υπάρχει κανείς στην Ημαθία που να μην έχει καταλάβει πως το ΠΥΣΔΕ τα έκανε «μαντάρα» με τη διαδικασία κενών και υπεραριθμιών, πάρα τις επισημάνσεις, παραστάσεις, ακόμα και καταγγελίες, του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ;
Επομένως, η στάση του ΠΥΣΔΕ δεν πηγάζει από την αίσθηση της αυθεντίας, αλλά από την λογική: “Έλα μωρέ, τι μπορούν να μας κάνουν; Το πολύ- πολύ να πάνε στα Διοικητικά Δικαστήρια. Και θα ξοδευτούν και η πιθανή δικαίωσή τους θα έλθει μετά από χρόνια. Μέχρι τότε…”.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ
Επιτέλους όταν λαμβάνουν αποφάσεις πρέπει να μπορούν και να τις στηρίζουν. Να απαντήσουν τώρα στους όποιους ενιστάμενους συναδέλφους με απόλυτη ακρίβεια, που δεν επιδέχεται καμία αμφισβήτηση. Δεν μπορεί να συνεχίζεται μια πρακτική αδιαφάνειας και επίδειξης ισχύος, που στόχο έχει μεν τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών αλλά επιφέρει και τη διχόνοια στον κλάδο. Δεν μπορεί οι ανθρώπινες, συναδελφικές σχέσεις και το καλό κλίμα στους συλλόγους καθηγητών να γίνονται βορά στις όποιες επιδιώξεις του ΠΥΣΔΕ.