Με έκπληξη και οργή διαβάσαμε σε ιστολόγια της πόλης μας την έκρηξη των αντιδημάρχων Παιδείας και Τεχνικών Έργων του Δήμου Βέροιας, ενάντια στους μαθητές του ΕΠΑΛ που πραγματοποιούσαν κατάληψη στο σχολείο τους την προηγούμενη εβδομάδα.
Ο κ. Λαζαρίδης ούτε λίγο ούτε πολύ “ανέφερε ότι έχουν γίνει τόσες παρεμβάσεις στο ΕΠΑΛ όσες δεν έχουν γίνει τα όλα τα υπόλοιπα χρόνια, επισημαίνοντας πως το μικρό κομμάτι που έμεινε χωρίς άσφαλτο δεν επηρεάζει το σχολείο, αλλά απλά χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για κατάληψη” (inveria.gr).
Πιο κυνική ομολογία ευθύνης δεν μπορεί να υπάρξει. Η Δημοτική Αρχή δεν έχει αλλάξει εδώ και δυο τετραετίες (όχι πως δεν έχουν ευθύνες οι προηγούμενες) και είναι αυτή που συμμετέχουν οι κ.κ. Αντιδήμαρχοι. Δεν δικαιούνται να επικαλούνται αναρμοδιότητα για ζητήματα που πιθανά διαχειρίστηκαν συνάδελφοί τους στην ίδια Αρχή. Ως εκ τούτου κ. Λαζαρίδη οφείλετε να μας πείτε γιατί τόσα χρόνια δεν λύθηκαν τα προβλήματα στο σχολείο και συσσωρεύτηκαν τα τελευταία χρόνια. Εσείς δεν έπρεπε να τα λύσετε πριν τα θέσουν οι μαθητές;
Όμως η συγκεκριμένη δήλωση αποτελεί επίσης και έμμεση, πλην σαφέστατη, ομολογία επιτυχίας των καταλήψεων. Γιατί, αν χρειάζεται να γίνονται κάθε χρόνο καταλήψεις για να κάνει η Δημοτική Αρχή το αυτονόητο, τότε εσείς είστε που δείχνετε το δρόμο των καταλήψεων στους μαθητές και κανένας άλλος! Η επιλεκτική «μετριοπάθεια» σας δεν είναι δυνατόν να σας αποστερήσει τέτοια τιμή.
Τέλος κ. Λαζαρίδη, οι παρεμβάσεις που δεν έγιναν και τις οποίες επικαλείστε (δρόμος, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις) πρέπει να σας πούμε ότι εμφανίστηκαν ως προβλήματα την ίδια χρονική περίοδο και σε άλλο σχολικό συγκρότημα της πόλης. Εκεί όμως οι παρεμβάσεις έγιναν και καλώς έγιναν. Γιατί δεν έγινε το ίδιο και στο ΕΠΑΛ; Μήπως γιατί, κατά τη γνώμη σας, οι μαθητές ανάλογα με το σχολείο που φοιτούν δικαιούνται διαφορετικής αντιμετώπισης; Μήπως τα παιδιά των ΕΠΑΛ, στην πλειοψηφία τους παιδιά εργατών, αγροτών, ανέργων, οικονομικών μεταναστών, είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού; Αυτούς τους γονείς και τους μαθητές δεν τους εκπροσωπείτε στο Δημοτικό Συμβούλιο κ. Λαζαρίδη;
Για δε τον Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Μαυροκεφαλίδη διαβάζουμε: “Θυμό και οργή εξέφρασε ο αντιδήμαρχος Νίκος Μαυροκεφαλίδης στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, αναφορικά με το έντυπο που παράδωσαν οι μαθητές του ΕΠΑΛ με τα αιτήματα της κατάληψης του σχολείου τους, που ξεκίνησε το πρωί της Τετάρτης. Ο κ. Μαυροκεφαλίδης μίλησε για άκριτη υποστήριξη εκπαιδευτικών στα αιτήματα των μαθητών, σε ένα ανορθόγραφο και πρόχειρο κείμενο”(laos.gr)
Ευθύνες απέδωσε στους ανορθόγραφους κομιστές του εγγράφου, μέλη του 15μελούς και κατ’ επέκταση στους καθηγητές τους για την απαράδεκτη εικόνα του δεκάλογου αιτημάτων. Ένα κομμάτι ταλαιπωρημένο χαρτί, «ραβασάκι» το χαρακτήρισε, χωρίς κανένα στοιχείο προέλευσης και γεμάτο ορθογραφικά λάθη (veriotis.gr)
Να σας θυμίσουμε κ. Μαυροκεφαλίδη τον Οκτώβριο του 2010. Ήταν τότε που η Δήμαρχος Βέροιας, μετά φωτογράφου για να απαθανατίσει την στιγμή, πήγε στο κατειλημμένο ΕΠΑΛ Βέροιας για να συζητήσει τα προβλήματα των μαθητών, τα οποία ήταν περίπου όμοια με αυτά που προκάλεσαν την οργή σας. Ήταν η ίδια η Δήμαρχος που χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα των μαθητών. Γιατί τότε δεν μιλήσατε κ. Αντιδήμαρχε για “άκριτη υποστήριξη στα αιτήματα των μαθητών” απ’ την κ. Ουλσουτσόγλου; Ήσασταν παρών στο γεγονός και δεν εκφράσατε την παραμικρή ένσταση! Μήπως τότε τα αιτήματα ήταν καλογραμμένα και σε ιλουστρασιόν χαρτί; Είχαν αριθμό πρωτοκόλλου, αποστολέα, παραλήπτη και διαβιβαστικό;
Αλλά και στη συνέχεια και κάθε χρόνο, ο εκπρόσωπος του Δήμου στα Σχολικά Συμβούλια δεν ισχυρίστηκε ποτέ ότι τα αιτήματα των μαθητών δεν είναι δίκαια. Μήπως τελικά η οργή του κ. Μαυροκεφαλίδη έχει να κάνει με το γεγονός πως μαθητές, γονείς και καθηγητές έχουν μνήμη και αρνούνται να ξεχάσουν τις πολιτικές του (ως δημοτική αρχή) υποσχέσεις; Ή μήπως ο κ. Μαυροκεφαλίδης είχε εκ των προτέρων αποφασίσει που θα στρέψει τα βέλη του; Μήπως περίμενε ένα καλογραμμένο κείμενο για να αποδείξει πως πίσω από την κατάληψη των μαθητών βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί; Μήπως περίμενε ένα κείμενο αναφορικά με τις απολύσεις εκπαιδευτικών και τη νέα δομή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ζητήματα αιχμής των εκπαιδευτικών αλλά και των γονέων; Το γεγονός πως οι εκπαιδευτικοί, στη βάση της αυτονομίας των κινημάτων, τήρησαν αυτό που διακηρύσσουν καιρό τώρα, πως δεν κρύβονται πίσω από άλλους και δεν καπελώνουν άλλα κινήματα, του χάλασε το επιχείρημα και από “κατάληψη που κάνουν οι εκπαιδευτικοί” έγινε “άκριτη στήριξη των μαθητών” και μάλιστα σε ανορθόγραφα, πρόχειρα, ταλαιπωρημένα χαρτάκια; Είναι κωμικοτραγικό, πράγματι!
Θα θέλαμε επίσης να μας πει ο κ. Μαυροκεφαλίδης από πότε το δίκαιο και σοβαρό των αιτημάτων ήταν συνάρτηση της εμφάνισης, της σύνταξης ή της ορθογραφίας ενός κειμένου; Ο κάθε πολίτης που διαδηλώνει, που διαμαρτύρεται, που διεκδικεί την καθημερινή του επιβίωση, δεν χρήζει δικαίωσης, αν δεν μπορεί να συντάξει «ευπρεπώς» (!!!) ένα κείμενο διαμαρτυρίας; Μήπως γι’ αυτό “δικαιώνονται” συμπολίτες μας που τα ονόματά τους βρίσκονται σε διάφορες λίστες οικονομικού ενδιαφέροντος; Αυτοί, ως φαίνεται, δεν γράφουν “ραβασάκια”! Αυτό, αν δεν είναι αποπροσανατολισμός και μικροπολιτική, τι άλλο είναι;
Θα θέλαμε επίσης να τονίσουμε πως θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός ο καθένας μας, όταν αναφέρεται δημοσίως σε παιδιά. Πόσο μάλλον αν κατέχει και θέση ευθύνης. Πόσο μάλλον όταν αναφέρεται σε μαθητές, που το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα με τις δομές και τις λειτουργίες του, αναπαράγοντας κοινωνικές ανισότητες, προσπαθεί να τους αποβάλλει από την εκπαιδευτική διαδικασία. Πόσο μάλλον όταν αναφέρεται σε σχολεία της Τεχνικής Εκπαίδευσης, που τόσα χρόνια και κάτω από αντίξοες συνθήκες, παρείχαν στους μαθητές αυτούς την εκπαίδευση που δικαιούνται. Πόσο μάλλον όταν είχε, στο παρελθόν, την ιδιότητα του εκπαιδευτικού!
Τελειώνοντας θα θυμίσουμε στον κ. Αντιδήμαρχο πως σε συναντήσεις με την ΕΛΜΕ Ημαθίας αλλά και γονείς, που διεκδικούσαν την υλοποίηση δεσμεύσεων του Δήμου σχετικά με ανέγερση σχολείων, δεν εμφάνισε την ίδια οργή. “Μήπως απλώνει το πόδι του μέχρι εκεί που φτάνει το πάπλωμά του”; Στους μαθητές βρήκε να δείξει τον δυναμισμό του;
Αφήστε κατά μέρος την “οργή” κ. Αντιδήμαρχοι και κάντε απλά την δουλειά για την οποία σας εξέλεξαν. Φτιάξτε τους δρόμους και καλύψτε τις απαραίτητες υποδομές των σχολείων. Ελπίζουμε να σας δούμε στις θεμελιώσεις του σχολείου στα “Γιορτζαλίκια” και του Μουσικού Σχολείου στο Ταγαροχώρι. Είναι κι αυτές δεσμεύσεις ετών, που έπρεπε ήδη να έχετε υλοποιήσει και ελπίζουμε να μην εξελιχθούν ως νέες γέφυρες “Κούσιου”!
Δεν ήμασταν παρόντες στην εν λόγω συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Όσα γράφουμε εδώ βασίζονται, όπως προείπαμε, στις σχετικές δημοσιεύσεις που παραθέτουμε αυτούσιες, χωρίς παρέμβαση συντακτική και ορθογραφική. Γι’ αυτό και δεν ξέρουμε αν υπήρξε, και από ποια πλευρά, αντίλογος στα λεγόμενα των Αντιδημάρχων, ούτε αν έγινε συζήτηση ή απλώς εκφωνήθηκαν οι «Φιλιππικοί» των Αρχών εναντίον των μαθητών και των καθηγητών τους. Σε κάθε περίπτωση όμως θα περιμέναμε, ποτέ δεν είναι αργά, μια δημόσια τοποθέτηση και των άλλων παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου για το ζήτημα που δημιουργήθηκε. Η σιωπή, σε τέτοιες περιπτώσεις, δεν είναι «χρυσός». Είναι, το λιγότερο, ανοχή!
Πρέπει να έχετε συνδεθεί για να σχολιάσετε.