Στις 22/1/2022 ο ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ κατέθεσε προς ψήφιση στο ΔΣ της ΕΛΜΕ Ημαθίας το ακόλουθο κείμενο:
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Αιτωλοακαρνανίας προχώρησε σε περικοπή μισθών ογδόντα (80) ημερών και ποσού 5.699,20 ευρώ, μετά την παρέλευση οχτώ (8) μηνών στον εκπαιδευτικό Κώστα Κορδάτο, υπεύθυνο τομέα (ΕΠΑΛ Καινούργιου) του Εργαστηριακού Κέντρου Αγρινίου, διότι δεν μπορούσε να πραγματοποιήσει τηλεκπαίδευση λόγω της ιδιαιτερότητας και των αντικειμενικών δυσκολιών των μηχανολογικών εργαστηριακών μαθημάτων, που διδάσκει στην ειδικότητα του ο εκπαιδευτικός.
Κοινή παραδοχή είναι ότι η εξάσκηση των μαθητών στα σχολικά εργαστήρια, ιδιαίτερα αυτών της βιομηχανικής παραγωγής, γίνεται με φυσική παρουσία των ασκούμενων-εκπαιδευόμενων- μαθητών για την απόκτηση δεξιοτήτων. Κάτι που αναφέρει και το Υπουργείο Παιδείας στην απόφασή του με αριθ. Πρωτ.Φ3/44963/ΓΔ4/19-4-2021, που εκδόθηκε με τη λήξη της τηλεκπαίδευσης για την αναπλήρωση της ύλης στα εργαστήρια. Ιδιαιτέρως δε στη Γ΄ ΕΠΑΛ που χορηγείται και πτυχίο.
Ο ΔΔΕ Αιτωλ/νίας λοιπόν τιμωρεί τον εκπαιδευτικό γιατί δεν μπόρεσε μέσω τηλ“εκπαίδευσης” να μάθει τους μαθητές να κάνουν εκτόνωση, εκχείλωση, κουρμπάρισμα, συγκόλληση σωλήνων, κατασκευή ψυκτικών εγκαταστάσεων, πλήρωση τους με ψυκτικό υγρό, διενέργεια ελέγχων και έλεγχο βλαβών κτλ και στη συνέχεια φυσικά να αξιολογήσει τα έργα τους!!! Μήπως θα μπορούσε ο ΔΔΕ Αιτωλοακαρνανίας, πριν αποφασίσει να τιμωρήσει με το εξωφρενικό ποσό των 5699 ευρώ τον συνάδελφο, να μας αποδείξει πως γίνονται όλες αυτές οι εργασίες μέσω διαδικτύου; Εκτός και αν θεωρεί πως τα εργαστηριακά μαθήματα μπορούν να διδαχθούν με την προβολή βίντεο από το διαδίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση των ενημερώνουμε πως είμαστε εκπαιδευτικοί, αυτός Διευθυντής Εκπαίδευσης και δεν είναι δουλειά κανενός μας να κάνει τον youtuber.
Και φυσικά μιλάμε για μια τηλ “εκπαίδευση” που τη βιώσαμε όλοι μας, μαθητές και εκπαιδευτικοί, για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αλήθεια διατέθηκε στον συνάδελφο ο απαραίτητος χώρος, τα τεχνολογικά μέσα και η απαραίτητη στήριξη για να κάνει μια υποτυπώδη τηλ “εκπαίδευση”; Η απάντηση είναι προφανής: Όχι. Όφειλε λοιπόν ο συνάδελφος να μετατρέψει το σπίτι του εκτός από σταθμό τηλεργασίας και σε εργαστήριο ψυκτικών; Να βάλει στο σαλόνι του χαλκοσωλήνες, ψυγεία και κλιματιστικά στα υπνοδωμάτια και εργαλεία στους διαδρόμους για να τα προβάλλει στα παιδιά; Να θυμίσουμε πως καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει στη νομοθεσία που να υποχρεώνει να γίνεται τηλεκπαίδευση από το σπίτι των εκπαιδευτικών ή από άλλον χώρο, πέραν του σχολείου που υπηρετεί ο εκπαιδευτικός. Και από όσο γνωρίζουμε ο συνάδελφος ποτέ δεν αρνήθηκε να παρουσιαστεί στο σχολείο τους τις ημέρες της τηλ “εκπαίδευσης”.
Μετά από όλα αυτά γίνεται φανερό πως ο ΔΔΕ Αιτωλ/νίας τιμωρεί τον εκπαιδευτικό για εκφοβισμό όσων αμφισβητούν τις καταστροφικές επιλογές της κυβέρνησης στην εκπαίδευση. Για την τρομοκράτηση όλων όσων αγωνιούν για το μέλλον της εκπαίδευσης και αγωνίζονται για την ανατροπή της εφαρμοζόμενης αντιεκπαιδευτικής ΄πολιτικής.
Στεκόμαστε στο πλευρό του συναδέλφου Κώστα Κορδάτου και ζητάμε να ανακληθεί η απόφαση περικοπής αποδοχών ως άδικη, αστήρικτη και εκδικητική.